Postat in Lasă un comentariu

Cum depistam probleme ale masinii in functie de uzura anvelopei

Chiar și dacă autovehiculul dumneavoastră are toate reviziile la zi, există riscul — pe care drumurile din țara noastră, din păcate, îl facilitează — ca probleme să apară și între vizitele formale la service.

O parte dintre aceste probleme pot fi depistate și uitându-va pur și simplu la modul în care s-au tocit anvelopele care echipează mașina dumneavoastră. Le vom enumera în cele ce urmează.

Prima dintre ele ține de presiunea existentă în anvelopele dumneavoastră. Fiecare mașină are inscriptionati parametrii optimi de umflare a anvelopelor — cifre care, atenție!, sunt valabile atât timp cât mașînă este echipată cu anvelope care să respecte dimensiunile recomandate de către producătorul autovehiculului.

Parametrii pot fi gășiți atât în cartea tehnică a mașinii, cât și pe o plăcută/abtibild amplasat pe montantul mijlociu al mașinii — cel care separă portiera șoferului de portiera din spate.

Uzura neregulată își face simțită prezența fie pe umerii anvelopei, fie pe fâșia centrală a acesteia. În cazul în care există uzură pe toată suprafață anvelopei, ei bine, atunci e cazul să cumpărați un set nou de gume.

Dacă presiunea din anvelopă este mai scăzută decât baremul indicat, umerii anvelopei vor avea de suferit. Dacă anvelopa este umflată peste limita maximă indicată, fâșia centrală a benzii de rulare se va toci mai repede decât zonele limitrofe (umerii anvelopei).

În cazul în care verificați des (minim o dată pe luna) presiunea în anvelope și schimbați anvelopele între ele după maxim 8.000 de kilometri, dar observați în continuare uzură neuniformă, iată o lista de posibile probleme, în funcție de tipul uzurii:

  • umerii tociți pot fi atât rezultatul unui condus agresiv (viraje luate în forță, în mod repetat) sau al neconcordanței în dimensiuni dintre anvelopă și jantă
  • zona mediană a benzii de rulare se poate toci în cazul neconcordanței în dimensiuni dintre anvelopă și jantă.
  • dacă doar unul dintre umeri se tocește, este foarte probabil să aveți o problemă de geometrie a roților — unghiul de cădere este fie pozitiv, fie negativ, iar roată nu mai cade perpendicular pe suprafața de rulare.
  • petele de uzură de pe circumferință benzii de rulare indică fie un comportament agresiv (frânari bruște, accelerări bruște), fie un dezechilibru al ansamblului anvelopă/jantă sau o suspensie defectuoasă.
  • uzura “în diagonală” a benzii de rulare poate fi semnul unei suspensii defectuoase sau al unor probleme de geometrie a roțilo

Păstrarea anvelopelor în condiții optime de drum nu doar că influențează în mod avantajos portofelul dumneavoastră, dar contribuie în mod direct la siguranța la rulare, un aspect care trebuie prioritizat de către orice conducător auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *